דף הבית
צוות המרפאה
סיור במרפאה

שאלות ותשובות

1. למה יש צורך במספר רופאים במרפאה?

להבדיל מרופא שעובד במרפאה פרטית לבד, היתרון שלנו הוא שעבור כל מקרה אנו מתייעצים עם צוות הרופאים המתמחים בתחומים שונים ברפואת שיניים. בתחומים אלו המתרפא עובר טיפול במרפאתנו אצל הרופא המתמחה בתחום הרלוונטי לטיפול. דבר זה מקנה לנו, הרופאים, ביטחון של דעה נוספת, ומבטיח גם למתרפא בטחון שהוא מקבל את חוות הדעת והטיפול המקצועי והמתאים לו.

2. מה זה "תוכנית/תכנון טיפול"?

משמעות הביטוייםהללו הם שכל צוות המרפאה מתכנן את הטיפול המורכב של המתרפא כאשר כל רופא יודע בדיוק מה עליו לעשות. כל טיפול בפגישה מסוימת מתוכנן מראש ולכן הטיפול בדרך כלל לא מתארך מעבר לנחוץ.

3. למה מודגש הצורך בטיפול מונע גם אחרי סיום טיפול גדול?

טיפול מונע אצל שיננית ו/או הרופא גורם לכך שהמתרפא והטיפול שלו תמיד במעקב. תקלה,  אם יש, תתגלה בשלב מוקדם ותהיה ברת תיקון. שמירה על ניקיון הפה ועל חניכיים בריאות מבטיחות את הצלחת הטיפול לאורך זמן.

4. מתי יש צורך בטיפולי שורש?

כאשר עצב השן נחשף בגלל עששת, או כל סיבה אחרת אשר גורמת לכאבים ו/או דלקת בעצב השן עצמו אשר עלולה להתפשט עד מתחת לקצה השורש. טיפול שורש פירושו הוצאת העצב, ניקוי התעלה שבשן וסתימת השורש.

5. מה ההבדל בין טיפול שורש לבין חידוש טיפול שורש?

חידוש טיפול שורש הוא טיפול בשן שעברה כבר טיפול שורש כאשר נוצרה דלקת או זיהום מתחת לטיפול השורש בעצם הלסת או שאיכות טיפול השורש הקודם לקויה.

6. מהן התופעות בזמן ואחרי טיפול השורש?

בזמן הטיפול – אין כאב בכלל, אם כי מורגשת אי נוחות מזערית עקב משך פתיחת הפה.
אחרי הטיפול – התופעות השכיחות הן כאבים של מספר שעות או ימים (בעיקר במגע עם השן) ונפיחות קלה. בכל התופעות ניתן לטפל על ידי כדורים. ראוי לציין כי התופעות הללו הן תופעות חולפות.

7. מה פירוש 'טיפול שורש בישיבה אחת'?

הכוונה שהתחלת וסיום הטיפול מבוצעים בביקור אחד, ואין צורך לחזור לרופא להמשך טיפול.

8. מה הם שחזורים אסתטיים?

שחזור אסתטי הוא בנייה מחדש של שן פגועה/שבורה (על ידי עששת או טראומה) בחומרים מורכבים ללא מתכת, אשר מחזיר את המראה הטבעי של השן.

9. מדוע מבדילים בין סתימות מתכת (אמלגם) לבין סתימות ללא מתכת?

בארץ מולדתי - שוודיה, חל כמעט איסור מלא על שימוש באמלגם (סגסוגת של מתכות, בתוספת כספית = סתימה שחורה). לכן פותחה אלטרנטיבה של סתימות מורכבות על בסיס קומפוסיט (סתימה לבנה, ללא מתכת).

10. למה חשוב לטפל בשיניים נשירות (שיני חלב)?

אם לא מטפלים בשן נשירה היא הופכת למוקד זיהום בפה ובגוף. בנוסף, איבוד שן חלב לפני המועד גורם לחוסר מקום לשן הקבועה שבוקעת מאוחר יותר (סיבה אפשרית לצורך ביישור שיניים).

11. האם גז צחוק מסוכן?

גז צחוק מרגיע את המטופל/הילד. הילד ער ומדבר במהלך הטיפול, וכאשר הולכים הביתה כבר אין השפעה של הגז.

12. מדוע דרוש ניקוי אבן בדרך כלל כל חצי שנה?

הסרת אבנית על-חניכית ותת-חניכית מונעת התפתחות מחלות חניכיים (דלקת, מוגלה, ולבסוף תהליך נשירת שיניים), מעכבת נסיגת חניכיים ושומרת על טיפולים מורכבים קיימים בפה. בנוסף, ניקוי אבן כל חצי שנה מונע טיפולים גדולים, מורכבים ויקרים בעתיד.

13. האם נכון שניקוי אבן כואב מאוד?

לא נכון. בעזרת המכשור המודרני והמתקדם שאנו נעזרים בו, ובעזרת ספריי אלחוש, ניקוי האבן כמעט ולא מורגש.

14. למה הדרכת צחצוח ופלואוריזציה חשובים?

ההדרכה נותנת כלים לניקוי שיניים יעיל בבית, ופלואוריזציה מחזקת את שכבת האמייל בשיניים ומונעת עששת.

15. מה משמעות התייעצות אצל כירורג לפני טיפול שתלים?

הכוונה היא לבדיקה קלינית ובחינת הצילומים הדרושים על מנת לקבוע האם המתרפא מתאים לשתלים, סוג השתלים המתאים, משך הטיפול ועלותו. התייעצות במרפאה שלנו הינה ללא תשלום.

16. מהם סיכויי ההצלחה בטיפול על גבי שתלים?

אין מספרים מדויקים, אך עם תכנון וביצוע נכונים בתנאים אנטיספטיים (נקיים) ניתן להגיע ל-98%-99% סיכויי הצלחה.

17. מה קורה אם חס וחלילה שתל נדחה?

ברוב המקרים מוציאים את השתל הדחוי, נותנים לרקמה להתרפא בין חודשיים לשלושה ומבצעים השתלה מחדש.

18. מה לגבי הרדמה כללית בטיפול שתלים?

לרוב אין צורך בהרדמה כללית והטיפול מתבצע עם הרדמה מקומית רגילה ללא כאבים. כאשר יש צורך במספר רב של שתלים וטיפולים נלווים, אפשר לשקול אפשרות של הרדמה כללית שמתבצעת עם ליווי של רופא מרדים בכיר מאחד מבתי החולים בארץ במקום מיוחד אשר מצויד בכל הציוד הדרוש לכך.

19. כיצד מתמודדים עם עלות של טיפול שיניים מורכב וגדול?

במשך עשרים שנות עבודתי ניסיתי תמיד ללכת לקראת המתרפא גם בעלות הטיפול וגם בתנאי התשלום. בנוסף, סייעתי גם בהחזרים מחברות הביטוח.

20. מה היתרון של תור ארוך?

בתור ארוך הרופא מתרכז רק במתרפא אחד שמוזמן למספר שעות, ובהרבה מקרים ניתן לסיים חלקים גדולים של הטיפול בביקור אחד.

21. האם המרפאה זמינה בכל שעות היום?

המרפאה זמינה בכל שעות היום. בשעה שהצוות לא נמצא במרפאה, אנו מפעילים שירות מענה טלפוני אנושי לפניות המתרפאים.

22. מה ניתן לעשות במצב חירום?

היות וניתן להשיג אותנו על ידי המענה הטלפוני, ד"ר וינר מעודכן לגבי כל שיחה המתקבלת מן המתרפאים ובמידה וקריאת החירום היא בשעות הפעילות – אנו מקבלים את המתרפאים לעזרה ראשונה בהקדם האפשרי.

שירות. איכות. אמינות